Sunday 8 March 2015

WIP Week 10: Thea Gouverneur - Winter

So close! But I haven't been able to finish Winter this week. I was surprised by how quickly I progressed. I have stitched for only a few hours over two evenings last week. Clearly I'm getting more adept at stitching larch and pine needles. ;)

There won't be a photo yet, though. I am practically done, with the exception of a few stitches for which I need to compare the chart to the image in the kit in order to figure out what is missing.
I expect it will be finished somewhere early next week.

Which brings me to my next project. Another WIP/UFO that's high on my list of things I want finished. It's not a very big project, as you will see, so it should not take very long.

This design is called Angels (small) and is one from Lanarte (#34774). Because it is so small, I won't use a hoop or frame.
The stitches are mainly cross stitches, but they are with one and two threads over one. For the two threads over two I am using railroad stitches, rather than regular cross stitches. This will keep the threads lying straight and flat, so it won't interrupt the neat lines created by the one over two cross stitches.


Bijna! Maar het is me niet gelukt om Winter deze week af te krijgen. Ik was verbaasd hoe snel ik vorderde. Ik heb slechts een paar uur geborduurd verdeeld over twee avonden afgelopen week. He is duidelijk dat ik bedreven begin te worden in het borduren van dennen- en lariksnaalden. ;)

Er is nog geen foto, helaas. Ik ben praktisch klaar, met uitzondering van een paar steken waarvoor ik het patroon met de afbeelding uit het pakket moet vergelijken om uit te zoeken wat er mist.
Ik verwacht dat het ergens vroeg in de volgende week af is.

Wat me bij mijn volgende project brengt. Nog een WIP/UFO die hoog op mijn lijst staat van dingen die ik graag af wil maken. Het is geen groot project, zoals je zult zien, dus het zou niet lang moeten duren.

Het ontwerp heet Engelen (klein) en is er eentje van Lanarte (#34774). Omdat deze zo klein is, gebruik ik geen ring of raam.
De steken zijn voornamelijk kruissteken, maar ze zijn een en twee draadjes over twee. Voor de twee draden over twee gebruik ik railroad steken, in plaats van gewone kruissteken. Dit zorgt ervoor dat de draadjes recht en plat blijven liggen, zodat ze de mooie lijnen die ontstaan door de een over twee kruissteken niet onderbreken.

No comments:

Post a Comment