Saturday 28 March 2015

WIP Week 13: Thea Gouverneur - Magpie|Eksters

This week there was not a lot of stitching going on. I'm in the middle of the hardest exam week (fortnight) I've ever had: 12 exams for a total of 45.5 ECTS - I am my worst nightmare.

As you can see I have only managed to do one leaf on Thea Gouverneur's Magpie. I hope that after Thursday I will have some more time for stitching, because that will be the day of my final exam of this exam 'week'.


It has been difficult to focus on stitching, especially Magpie, because my mind has been overflowing with facts about Greek art, Medieval cities, computer programming, Roman military forts, heritage management, and soil formation processes - they don't mix well with stitching. Magpie is awesome and I love to work on it, but I do tend to forget the time when I do so. I just don't like to sit down for it when I know I only have 15 minutes to spare.

So I have spend those precious minutes on looking for a small project that would help me get away from my exams for a bit without demanding too much effort. I came across a UFO from my childhood. It's a design by Royal Crown - a company that doesn't exist anymore, I think. It's a Paddington design.
It had about 50 stitches in, which I frogged, because the quality of my stitching has obviously gone up in the last 20 or so years. :P I've made a little progress:


It won't replace Magpie as my main project, but I'll just leave it at my desk for when I have another busy week and feel like I need to do some easy and quick stitching.

There is one project that will replace Magpie for a week or two, I think. Elizabeth Almond from Blackwork Journey has released a wonderful SAL called Box of Delights. I've ordered the fabric, threads, and beads for it, so hopefully next week or the week after will see another new start. On the first of April the second part (of six) will be released, so I have some catching up to do.
If you have joined this SAL, please share your progress. I'd love to see what choices you made.

-----------------------------------

Deze week is er niet veel geborduurd. Ik zit middenin de zwaarste examenweek (twee weken) die ik ooit heb gehad: 12 examens voor een totaal aan 45.5 ECTS - ik ben mijn grootste nachtmerrie.

Zoals je kunt zien heb ik slechts een blad kunnen toevoegen aan Thea Gouverneur's Eksters. Ik hoop dat ik na donderdag weer wat meer tijd heb voor borduren, want dat is de dag van mijn laatste examen voor deze examen'week'.


Het is moeilijk geweest om me te kunnen concentreren op borduren, vooral Eksters, want mijn hoofd stroomt over met feitjes over Griekse kunst, middeleeuwse steden, computerprogrammering, Romeinse militaire forten, erfgoedbeheer en bodemformatieprocessen - die mixen niet zo best met borduren. Eksters is fantastisch en ik geniet ervan om eraan te werken, maar ik neig de tijd te vergeten als ik dat doe. Ik vind het niet zo fijn om ervoor te gaan zitten als ik weet dat ik maar 15 minuten te besteden heb.

Dus heb ik die waardevolle minuten besteed aan de zoektocht naar een klein project dat me zou helpen te ontspannen van de eamens, zonder dat het te veel moeite zou kosten. Ik kwam een UFO tegen uit mijn kindertijd. Het is een ontwerp van Royal Crown - een bedrijf dat niet meer bestaat, denk ik. Het is een Paddington-ontwerp.
Er waren ongeveer 50 steekjes gezet, die ik eruit heb gehaald, omdat de kwaliteit van mijn borduren natuurlijk omhoog is gegaan in de laatste 20 of zo jaren. :P Ik heb een klein beetje vooruitgang geboekt:


Het zal Eksters niet vervangen als mijn hoofdproject, maar ik zal het op mijn bureau laten liggen voor als ik nog een drukke week heb en de neiging voel om iets snels en gemakkelijks te borduren.

Er is een project dat Eksters wel zal vervangen voor een week of twee, denk ik. Elizabeth Almond van Blackwork Journey heeft een fantastische SAL uitgebracht met de naam Box of Delights. Ik heb de stof, het garen en de kralen er al voor besteld, dus hopelijk is er volgende week of de week daarna nog een nieuwe start. Op 1 april zal het tweede (van de zes) delen worden uitgebracht, dus ik heb nog een inhaalslag te maken.
Als jij ook meedoet met deze SAL, deel dan alsjeblieft je werk. Ik ben benieuwd welke keuzes je hebt gemaakt.

No comments:

Post a Comment