Sunday 12 April 2015

WIP Week 15: Thea Gouverneur - Magpie|Eksters

There is a lot to tell you this week. First of all there is a sort of page finish. :D All leaves of the middle page are done.
It is a lot of work to do the many shades of green and brown, but the leaves look so amazing, it's worth every bit of effort. I am totally in love with this project.


I did not stitch on Paddington this week. With my exam week done I have a tiny bit more time to focus on my needlework, so I will spend it on my bigger projects and keep Paddington for a travel day.
My main focus for the next few weeks will be Blackwork Journey's Box of Delights SAL. I have my fabric, threads, beads, needles, and chart all here and was so excited to start, that I already did:


Not my best start, as I had finished the border only to realize that the ends didn't meet (in the middle at the top). Suddenly there was an extra stitch and I had a hard time finding where I had added it. Turns out I accidentally went over three instead of two threads in the left and right end of the bottom border. *groans* I had to frog 2/3rds of the entire border to fix it. Today I finished the left side again, only to discover I was off a thread again. Black fabric takes some getting used to!
But I still like the design - which is pretty impressive, I think. Elizabeth Almond did a great job on it.
I will work on this until I have caught up with the SAL, so you can expect more photos soon. Perhaps I will even start a black on white version between now and the end of the SAL, since I would like to make a matching pair of pillows.


And yes, I finally have a needle minder. They are hard to come by in The Netherlands and imported ones are rather expensive due to the fees. Alskaer from Fantasy fournituren has therefore decided to make her own - and I have received one from the first batch, yay! So a big thank you to Alskaer for this beautiful gift.
Dutch stitchers looking for affordable needle minders should totally check out the Fantasy fournituren website. In the web shop are a few great-looking needle minders already, but knowing the creative force behind it, more will come and I am sure Alskaer is open to your suggestions too.

There is some other news I hope to share soon, but I'm awaiting further confirmation before I feel comfortable writing about it here. All I can say is it's very exciting!

---------------------------------

Er is veel te vertellen deze week. Allereerst een soort van pagina-finish. :D Alle bladeren van de middelste pagina zijn af.
Het is veel werk met zoveel verschillende tinten groen en bruin, maar de bladeren zien er zo geweldig mooi uit dat het de moeite waard is. Ik ben echt verzot op dit project.


Ik heb niet aan Paddington geborduurd deze week. Nu mijn examenweek voorbij is, heb ik iets meer tijd om te concentreren op mijn borduurwerk, dus spendeer ik die liever aan mijn grotere projecten en houd ik Paddington voor een reisdag.
Mijn focus voor de komende paar weken is Blackwork Journey's Box of Delights SAL. Ik heb mijn borduurstof, garen, kralen, naalden en het patroon allemaal hier en had zoveel zin om te starten, dat ik dat alvast gedaan heb:


Het is niet mijn beste start, want ik had de rand afgemaakt alleen om tot de conclusie te komen dat de uiteinden niet samenkwamen (in het midden bovenaan). Plotseling had ik een steek over en ik kon met moeite vinden waar ik die toegevoegd had. Blijkt dat ik per ongeluk over drie in plaats van twee draden heb geborduurd aan het linker- en rechteruiteinde van de rand beneden. *zucht* Ik moest 2/3de van de hele rand uithalen om dat te corrigeren. Vandaag had ik de linkerkant weer af, alleen ontdekte ik toen weer dat ik een draadje te ver was gegaan. Zwarte stof eist enige gewenning!
Maar ik vind het ontwerp nog steeds mooi - wat best wel indrukwekkend is, denk ik. Elizabeth Almond heeft wat dat betreft fantastisch werk verricht.
Ik zal hieraan werken totdat ik bij ben met de SAL, dus je kunt binnenkort meer foto's verwachten. Wellicht start ik ook een zwart op witversie tussen nu en het einde van de SAL, aangezien ik graag een bij elkaar passend paar kussens wil maken.


En ja, ik heb eindelijk een needle minder. Ze zijn moeilijk om te vindenn in Nederland en als je ze importeert worden ze erg duur door de belastingen die je erover moet betalen. Alskaer van Fantasy fournituren heeft daarom besloten om ze zelf te maken - en ik heb er eentje ontvangen van de eerste lichting, yay! Dus een hele dikke dank je wel naar Alskaer voor dit mooie cadeautje.
Nederlandse borduurders die betaalbare needle minders zoeken zouden echt een kijkje moeten nemen op de Fantasy fournituren website. In de webshop staan al een aantal mooie needle minders, maar de creatieve geest erachter kennende, komen er nog wel meer en ik weet zeker dat Alskaer ook openstaat voor jouw suggesties.

Er is nog ander nieuws dat ik binnenkort hoop te delen, maar ik wacht nog op verdere bevestiging voordat ik me comfortabel voel bij het delen ervan hier. Wat ik wel kan zeggen is dat het heel spannend is!

No comments:

Post a Comment