Saturday 4 April 2015

WIP Week 14: Thea Gouverneur - Magpie|Eksters

After handing in my last paper on Thursday I have done very little but cross stitching until today, haha. And it shows:



The end of the flora on the first of three pages is already getting close.

There is also a little progress on Paddington, though not so much, as it's not my main focus:



Now I was going to start the Box of Delights SAL by Blackwork Journey this weekend, but there has been a change of plans - again. I received a notification that my fabric was going to be a week late, so I sewed Magpie back up on the frame. Only then a day later the message came that the fabric was sent. Typical, haha.
Anyway, the fabric is here, as well as my main threads, but some other materials are still missing. Therefore I've decided to not take Magpie off for at least another week. Perhaps I'll even aim for a page finish before taking it off - we'll see.

Heaven And Earth Designs has their Easter sale until the 6th of April. This usually means a lot of happiness for a lot of stitchers, since needleworkers are amongst the most generous and kind people in the world. HAED has a RAK (Random Act of Kindness) programme that allows stitchers to gift each other charts and I have been so very lucky and happy to receive such a RAK from one of my fellow needleworkers in celebration of the end of my final exam week.
It is the Mayan Aztec Montage by Ciro Marchetti - very fitting. The colours are amazing and I am looking forward to working on it. It will be hung in my study when it's finished.


-------------------------

Nadat ik mijn laatste werkstuk donderdag had ingeleverd, heb ik tot vandaag weinig meer gedaan dan borduren, haha. En het is te zien:



Het einde van de flora op de eerste van drie pagina's is in zicht.

Er is ook een klein beetje vooruitgang op Paddington, maar niet zoveel, aangezien het niet mijn hoofdproject is:


Nu zou ik dit weekend gaan starten met de Box of Delights SAL van Blackwork Journey, maar de plannen zijn - weer - gewijzigd. Ik kreeg een notificatie dat mijn borduurstof een week later zou komen, dus had ik Eksters weer terug op het borduurraam genaaid. Alleen toen kwam een dag later het bericht dat de stof was opgestuurd. Typisch, haha.
In ieder geval is de borduurstof hier, evenals het garen dat ik het meeste ga gebruiken, maar enkele andere benodigdheden ontbreken nog. Daarom heb ik besloten om Eksters in ieder geval deze week nog niet van het raam af te halen. Misschien ga ik zelfs wel voor een paginafinish voordat ik hem eraf haal - we zullen zien.

Heaven And Earth Designs heeft een Paassale tot 6 april. Dit betekent meestal veel geluk voor veel borduurders, want mensen die borduren zijn enkele van de vrijgevigste en aardigste mensen op de wereld. HAED heeft een RAK (Random Act of Kindness: een willekeurige goede daad) programma waarmee borduurders elkaar een patroon cadeau kunnen doen en ik heb het grote geluk en plezier gehad om zo'n RAK te ontvangen van een van mijn mede-borduursters ter ere van het einde van mijn laatste examenweek.
Het is de Mayan Aztec Montage van Ciro Marchetti - heel toepasselijk. De kleuren zijn fantastisch en ik kijk er naar uit om eraan te werken. Hij zal opgehangen worden in mijn studeerkamer als hij af is.


No comments:

Post a Comment